Jdi na obsah Jdi na menu
 


Airbus A330-300 ČSA je v Praze

14. 5. 2013

Český národní dopravce si pronajal Airbus A330-323X (reg. OK-YBA, výr. č. 425, první let 3. 9. 2001). Od června se tak po téměř čtyřleté pauze vrátí do oboru pravidelných dálkových linek - poslední let ČSA dálkovým letadlem se uskutečnil sice v květnu 2010, ale šlo už pouze o charterový let. Naposledy letěla pravidelná linka s Airbusem A310 v říjnu 2009 z New Yorku.

Nový přírustek ve flotile je pronajatý operativním leasingem od společnosti Korean Air a prozatím bude létat do Soulu, Moskvy, Almaty a Tel Avivu. Mezi českým a korejským hlavním městem bude létat třikrát týdně a doplní tak nabídku Korean Air na této trase.

V praxi to znamená, že letadlo bude v provozu týdně zhruba 88 takzvaných blokových hodin, tedy čas od ukončení nástupu po přistání. U řady menších airbusů mají ČSA mírně lepší vytížení, i když létají kratší trasy.
 
Podle leteckého analytika Johna Stricklanda z britské konzultační společnosti JLS Consulting takové využití není špatné a odpovídá tomu, že firma má ve flotile jen jedno dálkové letadlo. Podle něj je lepší, když je letadlo v provozu nejméně 14 hodin denně. "Když mají větší flotilu, mohou pak lépe využívat letadlo kvůli větší záloze," říká Strickland. Například v Soulu bude podle letového plánu letadlo stát přes 24 hodin.