Boeing společnosti Central Charter Airlines měl poruchu
Do potíží se Boeing 737-36M dostal ve středu večer. Kvůli tomu nemohly své klienty přepravit čtyři cestovní kanceláře. Společnost Central Charter Airlines:
„Všichni turisté jsou cestovními kancelářemi informováni a je jim zajištěno občerstvení či ubytování. Letecká společnost Central Charter Airlines, která sídlí na letišti Leoše Janáčka v Ostravě, se snaží zajistit náhradní letadlo či opravu stávajícího letadla,“ vysvětlil Okamura.
Porouchaný stroj způsobil, že nemohlo odcestovat sto lidí již připravených na letišti v Burgasu, následně měl stroj přepravit klienty z Brna do Bulharska. Oba spoje byly naplánovány na středeční večer. Následně pak nemohlo odletět ani zhruba dalších sto lidí z Burgasu do Ostravy ve čtvrtek časně ráno.
Velkou smůlu měli lidé z prvního spoje, protože ti se o poruše dozvěděli až na letišti, kde také museli strávit podle Okamury noc. Zbývající cestující dostali náhradní ubytování.
Lidé na dovolenou odletí, nebo se z ní vrátí, během čtvrtka. Část lidí již před polednem, zbytek pak během odpoledne. Společnosti se totiž podařilo sehnat dva náhradní letouny.
Mluvčí také připomněl, že v podobných případech má letecká společnost vůči cestujícím jisté povinnosti „Na základě nařízení EU o společných právech v letecké přepravě je zpoždění či zrušení letu vždy odpovědností letecké společnosti, nikoliv cestovní kanceláře, a to i v případě leteckého zájezdu s cestovní kanceláří. Letecká společnost je tak povinna v tomto případě zajistit klientům přiměřenou stravu a v případě čekání přes noc také ubytování včetně dopravy do/z ubytovacího zařízení,“ vysvětlil Okamura.