ČSA si pronajmou Airbus A330
4. 12. 2012
Airbus A330 Českých aerolinií bude do korejské metropole létat dvakrát v týdnu. Spoj bude odlétat z Prahy každou sobotu a neděli, ze Soulu pak v neděli a v úterý. Společnost si letoun pronajme prostřednictvím operativního leasingu. Nové lety ČSA dopní čtyři lety týdne provozované aerolinií Korean Air. Obě společnosti budou na lince vzájemně sdílet své kódy.
„Díky vzájemnému sladění odletových a příletových časů cestující z Prahy získají perfektní napojení na lety Korean Air ze Soulu do Japonska, Číny a Tichomoří. Naopak Praha se díky lepší dostupnosti přiblíží milionům cestujících ve východní Asii, a může se stát nejen důležitým přestupným bodem, ale bránou do Evropy při jejich cestách za Prahu,“ uvedl Jiří Marek.
ČSA si prý uvědomují možná rizika spojená s tím, že v případě poruchy nebudou mít za toto dálkové letadlo náhradu. Proto se dopravce rozhodl využívat letadlo na lince do Soulu, kde už spolupracuje s Korean Air, u něhož očekává, že zajistí dostatečný servis. Z tohoto důvodu bohužel zatím ČSA neuvažuje například o letech do USA.
"V době, kdy nový letoun nebude létat na lince Praha - Soul, budou jej aerolinie využívat pro lety do Moskvy a do Jekatěrinburgu," doplnil Marek. Jeho použití na těchto destinacích ale podléhá schválení z ruské strany.
Na tiskové konferenci byl také představen letový řád pro léto 2013. Zde vyšlo najevo, že počet frekvencí na linkách provozovaných Českými aeroliniemi se proti létu 2012 zvýší o 33 letů týdně. O sedm letů týdně by se například měla zvýšit frekvence letů do Milána, o 3 lety se navýší počet spojení s Kodaní, 2 týdenní spoje přibudou do Barcelony nebo Milána. Z nových destinací přibude osm týdenních spojů do Nice, 18 do Mnichova a společně s Darwin Airlines přibude deset frekvencí do Curychu a čtyři do Florencie.
Celkem budou ČSA v letním řádu pro rok 2013 provozovat linky do 40 měst ve 24 zemích. Ve srovnání s letošním létem se tak počet destinací sníží o osm, protože dojde ke zrušení linek Lvova a hlavních měst pobaltských republik, kde bude nabízena už jen codeshare na lety air Baltic.
ČSA však stále hospodaří se ztrátou, loňský rok to bylo -241 milionů korun před zdaněním. Český Aeroholding, jehož jsou ČSA součástí, vznikl před rokem v březnu a za loňský rok vykázal hrubý zisk předběžně 306 milionů korun.
V současnosti čítá flotila společnosti 30 letadel. Sedm turbovrtulových ATR, devět Airbusů A319, šest A320, dvě A321 a pět Boeingů 737-500, kterých se příští rok zbaví.
Doufejme, že vedení Českých aerolinií konečně pochopilo, že bez dálkových linek to prostě nejde, a že se konečně zablýsklo na lepší časy pro českého národního dopravce.