ČSA prodá všechny své Airbusy A320
Česká aerolinie potvrdily, že na podzim tohoto roku prodají všechny Airbusy A320, které se nachází v jejich flotile. Příští týden proběhne také jednání managementu ČSA s Airbusem, u nějž má společnost objednáno dalších sedm Airbusů A319 bez pevného termínu dodání.
Setrvání typu A320 ve flotile ČSA je podle mluvčí Michaely Lagronové ekonomicky neúnosné. Letoun pro 180 cestujících lze na většině tratích dopravce jen ztěží zaplnit. Již v minulosti se aerolinie zbavila dvou Airbusů A321, které byly využívány převážně k charterovým letům.
Špatné hospodaření ČSA, které započalo za Tvrdíka
Objednávka Airbusů přišla v době, kdy byl prezidentem ČSA politik Jaroslav Tvrdík. Ten byl do čela společnosti dosazen v září 2003. Tehdy šlo o obyčejný projev zvůle, kdy byl ekonomický odborník na leteckou dopravu Miroslav Kůla nahrazen politikem bez jakýchkoli zkušeností v daném oboru. Do té doby racionální růst ČSA nabral nesmyslně vysoké tempo. Za Tvrdíka se flotila českého národního dopravce rozrostla během tří let z 30 na 50 letadel, neuváženě se rozšířila i síť linek. Stávající i nově objednaná letadla byla pro český trh s 10 miliony obyvatel velká a nikdy nemohla být zaplněna, což se samozřejmě promítalo na pokulhávajícím load factoru letadel a prodělečném podnikání. Tvrdík mimo jiné začal propouštět zkušené odborníky s letitou praxí a začal si na různé pozice dosazovat nové "manažery" - své kamarády z ministerstva obrany.
Vlasní kapitál firmy dosáhl svého vrcholu v roce 2004 - téměř 2,2 mld. Kč. Od té doby kvůli špatnému hospodaření neustále klesá.
Rekordní ztráta přes 3,5 mld. Kč
V roce 2006 mělo ČSA už tak velké finanční problémy, že byl na Tvrdíkovo místo dosazen Radomír Lašák. A začalo škrtání a rozprodej majetku. Rozprodej budov i letounů byl managementem označen jako divestice "zbytných částí společnosti".
Neracionální, nesmyslné a normálnímu člověku nesrozumitelné hospodaření managementu ČSA vyvrcholilo v roce 2009, kdy dopravce vygeneroval rekordní ztrátu přes 3,5 mld. Kč. Došlo tedy k ukončení dálkových linek Airbusy A310 - bez náhrady a bez jakýchkoli pokusů o obnovení tras Airbusy A330 či Boeingy 767. V únoru 2009 bylo vyhlášeno výběrové řízení k určení nabyvatele většinového podílu ČSA. Přihlásily se čtyři zájemci: Air France-KLM, Aeroflot, Odien Group a Travel Service. V dubnu byly vyřazeny Odien Group a Aeroflot. V srpnu ze soutěže odstoupilo Air France-KLM. Travel Service nabídl za ČSA o měsíc později 1 mld. Kč. Vláda nabídku odmítla a privatizaci pozastavila. Majetek společnosti se neúměrně ztenčil a vyhlídky na zlepšení situace byly v nedohlednu. Novým prezidentem se stal Miroslav Dvořák, taktéž ředitel Letiště Praha.
Osinek, a. s. "v likvidaci"
Kromě výnosů z prodaného majetku získal management v roce 2010 nové finanční prostředky také od státní společnosti Osinek, a. s. „v likvidaci“. Jenže nebankovní úvěr ve výši 2,5 mld. Kč nebyly ČSA schopny splácet. Společnost Osinek, a. s. tedy postoupila pohledávku na Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR. 14. května téhož roku bylo právo hospodařit s pohledávkou převedeno na Ministerstvo financí ČR. Následně valná hromada Českých aerolinií rozhodla pro kapitalizaci úvěru, což znamenalo navýšení základního kapitálu na 5 235 510 tis. Kč a nesplacení této půjčky. Ministerstvo financí posléze přiznalo, že kapitalizace je státní podporou Českým aeroliniím. Případ začala vyšetřovat Evropská komise, základním argumentem v podkladech ministra financí Eduarda Janoty byl restrukturalizační plán, který měl EK dokázat, že finanční injekce bude využita efektivně k záchraně společnosti, a ne k jejímu zvýhodňování na trhu.
Český aeroholding
Management společnosti však zjistil, že situace je daleko vážnější. ČSA není schopno zachránit se vlastními silami. Musí být co nejrychleji privatizováno. Předtím je však potřeba pomoci aerolinii jiným způsobem. Za tímto účelem byl vytvořen Český aeroholding - holdingová společnost, do které se postupně začlenilo jak Letiště Praha, tak České aerolinie. Nejprve bylo z ČSA vyčleněno několik dceřiných společnosti, které následně ČAH odkoupil. Tak společnost získávala nové hotovostní prostředky pro přežití. Byly prodány i sloty na Heathrow. Za tento nesmyslný prodej vyinkasovalo ČSA 486 162 tis. Kč. Od té doby již České aerolinie nelétají do Velké Británie, což bylo fatální rozhodnutí, a muselo by se velmi dlouho hledat, která z tradičních evropských aerolinek lety do Velké Británie neprovozuje. Česká republika musí samozřejmě opět tvořit výjimku.
V listopadu 2010 stanul v čele společnosti Philippe Moreels. Byly rušeny další linky a rozprodán další majetek. Když nakonec v roce 2012 zamířily do ČAH i samotné České aerolinie, stal se Aeroholding jejich většinovým akcionářem a nahradil tak Ministerstvo financí ČR. Ke konci roku 2012 vláda České republiky uložila Aeroholdingu připravit výběrové řízení pro vstup strategického investora do ČSA. Do března 2013 předložil závaznou nabídku pouze Korean Air. Za 44% podíl v ČSA zaplatil 67,5 milionu korun.
V roce 2005 společnost zformulovala svou vizi: "ČSA chtějí být moderním, dynamicky se rozvíjejícím, nákladově optimalizovaným leteckým přepravcem, agresivně využívajícím podnikatelské příležitosti v oboru svého podnikání." Daří se dopravci danou vizi plnit? Realita vyznívá poněkud jinak.
Budoucnost?
V současnosti společnost vysávají i leasingové splátky za letouny. Při jednom z rozhovorů s Miroslavem Kůlou mu byla položena otázka, co měl začít konat Lašák a jeho management při příchodu do ČSA na začátku roku 2006. Kůla odpověděl, že ze všeho nejdřív se měl začít zbavovat letadel na leasing. Jenže oni se začali zbavovat i letadel ve vlastnictví firmy. Většina "civilizovaných" leteckých společností má ve svém vlastnictví alespoň třetinu své flotily, další třetinu na finanční leasing a poslední třetinu na operativní leasing. To se však o ČSA říci nedá.
Od května 2013 se stal součástí flotily Airbus A330-300, který je pronajatý od Korean Air a létá pouze na jediné lince - do Soulu. Kdysi patřilo spojení do New Yorku mezi 10 nejsilnějších tratí ČSA, takže spojení na americký kontinent potenciál má, alespoň sezónní, což lze spatřit u Delta Air Lines nebo u Air Transat.
A složení flotily ČSA? Poměrně nevyhovující. Airbusy A320 tedy budou prodány. Ale jaká bude jejich náhrada? Na krátké tratě má ČSA turbovrtulové ATR-42 a ATR-72. Jenže dopravci zoufale chybí proudové letouny na delší, méně vytížené linky. Lufthansa má Embraery 190, taktéž KLM nebo Alitalia, LOT má flotilu složenou z velké části z Embraerů 190 a 170. Iberia má CRJ-900 nebo CRJ-1000, Air France je na tom podobně. Austrian Airlines má Fokkery 70 a 100, Swiss má BAe-146. Příští rok má však vstoupit do provozu zbrusu nový Bombardier CSeries 100 a 300. Těmi nahradi například Air Baltic své Boeingy 737-300/-500 a Swiss své BAe-146. Nové a úsporné stomístné letouny by byly ideální pro takového dopravce, jako je ČSA. V případě, že společnost nezařadí do své flotily CSeries nebo jemu podobný typ (mimochodem CSeries má objednané i Korean Air), nemůže ČSA se svými starými ATR konkurovat rychlejším a novějším Embraerům či Bombardierům.
České aerolinie byly silný dopravce, který se v dobách největší slávy velmi přibližoval nejen evropskému, ale také světovému standardu. České aerolinie provozovaly spoustu dálkových linek. Zaměstnanci firmy byli loajální, měli zkušenosti v oboru, letectví byla jejich srdeční záležitost, přispívali k prospěchu firmy, ne ke svému prospěchu. Prezidenti Jakubše a Kůla vybudovali konkurenceschopného národního leteckého dopravce, který byl znám po celém světě. Management by si měl uvědomit aspekty leteckého odvětví a řídit se takovými vzory jako jsou Swiss nebo Finnair. Potom budou ČSA opět reprezentovat Českou republiku v zahraničí důstojně.
Komentáře
Přehled komentářů
No deposit bonuses 150 FREE SPINS
https://joycasino-vdk0.ru
New Slots
https://azino777-7pa.ru
innosilicon
(Jerrysep, 21. 2. 2023 4:32)
Innosilicon A10 Pro+ 500MH/S 6G Ethash Miner: A Game-Changing Solution for Cryptocurrency Miners
Cryptocurrency mining has been gaining popularity over the years due to its potential to earn massive profits. However, to maximize the profits, miners need to use the best equipment available in the market. This is where Innosilicon comes into play. Innosilicon is a leading manufacturer of cryptocurrency mining equipment, and its latest product, the Innosilicon A10 Pro+ 500MH/S 6G Ethash Miner, is a game-changer for miners.
The Innosilicon A10 Pro+ 500MH/S 6G Ethash Miner is a high-performance mining rig that is designed to mine Ethereum and other cryptocurrencies using the EtHash algorithm. It boasts a maximum hashrate of 500Mh/s±5% for a power consumption of 750W, making it one of the most efficient miners in the market.
The A10 Pro+ 500MH/S 6G Ethash Miner features a state-of-the-art 6GB GDDR6 memory that ensures high-speed data processing and efficient performance. This is crucial for cryptocurrency mining, as it requires a significant amount of data processing power to mine cryptocurrencies successfully.
What sets the Innosilicon A10 Pro+ 500MH/S 6G Ethash Miner apart from its competitors is its power efficiency. The miner's power consumption of 750W is significantly lower than its competitors, making it an ideal solution for miners who are conscious of their energy consumption.
In addition, the A10 Pro+ 500MH/S 6G Ethash Miner is incredibly easy to set up and use. It comes with a user-friendly interface that makes it easy for even novice miners to start mining cryptocurrencies right away. The miner is also compatible with various mining pools, allowing miners to choose the pool that best suits their needs.
No deposit bonuses + 150FS - FREE
(Gryfat, 21. 2. 2023 2:40)
No deposit bonuses 150 FREE SPINS
https://vulkancasino-jj0w.ru
New Slots
https://vulkancasino-2scp.ru
sabong free credits
(Jerrysep, 20. 2. 2023 1:35)
The popularity of sabong has also led to the creation of a whole industry around the sport. Aside from the breeding and training of roosters, there are also businesses that specialize in sabong equipment and supplies, as well as venues for hosting matches. The sport has also made its way into popular culture, with numerous movies and TV shows featuring sabong as a central theme.
Бездепозитные бонусы казино за регистрацию
(Jozfat, 19. 2. 2023 21:26)
No deposit bonuses https://joycasino-hdz7.ru
150 FREE SPINS
https://joycasino-iozc.ru
New Slots
https://joycasino-vtt1.ru
메이저사이트
(Tyroneorecy, 19. 2. 2023 16:13)
최고의 메이저 사이트 추천 업체 중 하나인 메이저나라는 전문적인 검증 과정을 통해 안전한 메이저 사이트를 보증하고 있습니다. 최근 먹튀 사고가 증가하면서 먹튀 방지를 위한 많은 장치들이 나타나고 있습니다. 그러나 메이저나라는 이러한 편법에 속지 않고 안전한 메이저 업체만을 추천하고 있습니다.
메이저나라는 안전한 메이저 놀이터를 추천하기 위해 먹튀 검증을 진행하고 있습니다. 먹튀 검증 과정에서는 업계 전문가들로 구성된 검증팀이 악성 사이트에 대한 회원들의 가입을 최대한 막고 있습니다. 이를 통해 더 많은 회원들이 안전한 업체를 이용할 수 있도록 노력하고 있습니다.
메이저나라에서는 먹튀 검증 방법을 단순히 서버 년도 수준의 검증이 아닌, 실제 업계 커뮤니티와 관련 업자들에게 잠입하여 모든 사이트 정보를 얻고 해당 사설 토토사이트의 운영 방법이나 관리 방법 등을 입수하고 계열 사이트의 경우에는 해당 놀이터를 역추적하여 실질적인 운영 사이트를 찾아내는 방법을 사용합니다.
BUY U.S PASSPORT ONLINE
(Eugenefug, 18. 2. 2023 6:41)https://bobcounterfeitnotes.com/product/buy-u-s-passport-online/
sabong free credits
(Jerrysep, 18. 2. 2023 6:14)
Overall, PH Sabong Live is a great platform for anyone who enjoys the sport of sabong. With its user-friendly interface, wide selection of matches, and commitment to safety and security, it is a reliable and convenient option for anyone looking to enjoy online sabong. If you are a sabong enthusiast, give PH Sabong Live a try and see how it can enhance your experience of this exciting sport.
Věříte na spiknutí a zvěrstva?
(Nastisterb, 17. 2. 2023 12:04)
Ahoj všichni!
Jsem Nastya, je mi 27 let, žiji ve Francii a chci vám vyprávět zajímavý příběh ze světa magie a mystiky.
Byla jsem skeptická k magii, kouzlům a dalším aktivitám, které lze vidět na tematických webech, ale jednou v životě došlo k nenapravitelné situaci a přítelkyně mi poradila, abych se obrátila na profesionální mágy.
Nejprve jsem si prohlédla informace, mimochodem jsem našla dobrý web https://www.privorotna.ru
, žádné placené služby, jen vše pro případ a bez reklam!
Pak jsem našla skutečnou čarodějnici ze Švédska a zaplatila obřad a vyšlo to, nevím jak, ale to, co bylo třeba v mém životě napravit, se stalo skutečností!
Doporučuji vyzkoušet tyto techniky, magie a věty opravdu fungují!
Hodně štěstí!
aviator
(Eugenefug, 16. 2. 2023 6:46)
Aviator game for money at the bookmaker's office 1win. How to play aviator 1win at pin up casino. Download the game on android apk and make money with strategies 2023. Bonus and promo code when registering Aviator
Test, just a test
(Jamesdpqs, 16. 2. 2023 3:24)
names of hotels in cancun
all inclusive resort in cancun
hyatt ziva cancun packages
aviator
(Eugenefug, 15. 2. 2023 21:44)
Aviator game for money at the bookmaker's office 1win. How to play aviator 1win at pin up casino. Download the game on android apk and make money with strategies 2023. Bonus and promo code when registering Aviator
Nine303 is the Optimum & Trusted Situs4D in 2023
(ThomasZU, 15. 2. 2023 11:52)Nine303 is the Foremost & Trusted Situs4D in 2023, https://nine303.com
Nine303 is the Most suitable & Relied on Situs4D in 2023
(AntonioJA, 15. 2. 2023 11:22)Nine303 is the Most desirable & Depended on Situs4D in 2023, https://nine303.com
aviator
(Eugenefug, 15. 2. 2023 4:20)
Play Aviator 1win at the Aviator pin up casino. Download Aviator app on your Android phone. Play free aviator pin up strategy to make money. Get welcome bonus by promo code 1win aviator pin up
Nine303 is the Best & Relied on Situs4D in 2023
(OOTommie, 15. 2. 2023 4:00)Nine303 is the Most desirable & Depended on Situs4D in 2023, https://nine303.com
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62
No deposit bonuses + 150FS - FREE
(Gryfat, 21. 2. 2023 13:57)