ČSA prodá všechny své Airbusy A320
Česká aerolinie potvrdily, že na podzim tohoto roku prodají všechny Airbusy A320, které se nachází v jejich flotile. Příští týden proběhne také jednání managementu ČSA s Airbusem, u nějž má společnost objednáno dalších sedm Airbusů A319 bez pevného termínu dodání.
Setrvání typu A320 ve flotile ČSA je podle mluvčí Michaely Lagronové ekonomicky neúnosné. Letoun pro 180 cestujících lze na většině tratích dopravce jen ztěží zaplnit. Již v minulosti se aerolinie zbavila dvou Airbusů A321, které byly využívány převážně k charterovým letům.
Špatné hospodaření ČSA, které započalo za Tvrdíka
Objednávka Airbusů přišla v době, kdy byl prezidentem ČSA politik Jaroslav Tvrdík. Ten byl do čela společnosti dosazen v září 2003. Tehdy šlo o obyčejný projev zvůle, kdy byl ekonomický odborník na leteckou dopravu Miroslav Kůla nahrazen politikem bez jakýchkoli zkušeností v daném oboru. Do té doby racionální růst ČSA nabral nesmyslně vysoké tempo. Za Tvrdíka se flotila českého národního dopravce rozrostla během tří let z 30 na 50 letadel, neuváženě se rozšířila i síť linek. Stávající i nově objednaná letadla byla pro český trh s 10 miliony obyvatel velká a nikdy nemohla být zaplněna, což se samozřejmě promítalo na pokulhávajícím load factoru letadel a prodělečném podnikání. Tvrdík mimo jiné začal propouštět zkušené odborníky s letitou praxí a začal si na různé pozice dosazovat nové "manažery" - své kamarády z ministerstva obrany.
Vlasní kapitál firmy dosáhl svého vrcholu v roce 2004 - téměř 2,2 mld. Kč. Od té doby kvůli špatnému hospodaření neustále klesá.
Rekordní ztráta přes 3,5 mld. Kč
V roce 2006 mělo ČSA už tak velké finanční problémy, že byl na Tvrdíkovo místo dosazen Radomír Lašák. A začalo škrtání a rozprodej majetku. Rozprodej budov i letounů byl managementem označen jako divestice "zbytných částí společnosti".
Neracionální, nesmyslné a normálnímu člověku nesrozumitelné hospodaření managementu ČSA vyvrcholilo v roce 2009, kdy dopravce vygeneroval rekordní ztrátu přes 3,5 mld. Kč. Došlo tedy k ukončení dálkových linek Airbusy A310 - bez náhrady a bez jakýchkoli pokusů o obnovení tras Airbusy A330 či Boeingy 767. V únoru 2009 bylo vyhlášeno výběrové řízení k určení nabyvatele většinového podílu ČSA. Přihlásily se čtyři zájemci: Air France-KLM, Aeroflot, Odien Group a Travel Service. V dubnu byly vyřazeny Odien Group a Aeroflot. V srpnu ze soutěže odstoupilo Air France-KLM. Travel Service nabídl za ČSA o měsíc později 1 mld. Kč. Vláda nabídku odmítla a privatizaci pozastavila. Majetek společnosti se neúměrně ztenčil a vyhlídky na zlepšení situace byly v nedohlednu. Novým prezidentem se stal Miroslav Dvořák, taktéž ředitel Letiště Praha.
Osinek, a. s. "v likvidaci"
Kromě výnosů z prodaného majetku získal management v roce 2010 nové finanční prostředky také od státní společnosti Osinek, a. s. „v likvidaci“. Jenže nebankovní úvěr ve výši 2,5 mld. Kč nebyly ČSA schopny splácet. Společnost Osinek, a. s. tedy postoupila pohledávku na Ministerstvo průmyslu a obchodu ČR. 14. května téhož roku bylo právo hospodařit s pohledávkou převedeno na Ministerstvo financí ČR. Následně valná hromada Českých aerolinií rozhodla pro kapitalizaci úvěru, což znamenalo navýšení základního kapitálu na 5 235 510 tis. Kč a nesplacení této půjčky. Ministerstvo financí posléze přiznalo, že kapitalizace je státní podporou Českým aeroliniím. Případ začala vyšetřovat Evropská komise, základním argumentem v podkladech ministra financí Eduarda Janoty byl restrukturalizační plán, který měl EK dokázat, že finanční injekce bude využita efektivně k záchraně společnosti, a ne k jejímu zvýhodňování na trhu.
Český aeroholding
Management společnosti však zjistil, že situace je daleko vážnější. ČSA není schopno zachránit se vlastními silami. Musí být co nejrychleji privatizováno. Předtím je však potřeba pomoci aerolinii jiným způsobem. Za tímto účelem byl vytvořen Český aeroholding - holdingová společnost, do které se postupně začlenilo jak Letiště Praha, tak České aerolinie. Nejprve bylo z ČSA vyčleněno několik dceřiných společnosti, které následně ČAH odkoupil. Tak společnost získávala nové hotovostní prostředky pro přežití. Byly prodány i sloty na Heathrow. Za tento nesmyslný prodej vyinkasovalo ČSA 486 162 tis. Kč. Od té doby již České aerolinie nelétají do Velké Británie, což bylo fatální rozhodnutí, a muselo by se velmi dlouho hledat, která z tradičních evropských aerolinek lety do Velké Británie neprovozuje. Česká republika musí samozřejmě opět tvořit výjimku.
V listopadu 2010 stanul v čele společnosti Philippe Moreels. Byly rušeny další linky a rozprodán další majetek. Když nakonec v roce 2012 zamířily do ČAH i samotné České aerolinie, stal se Aeroholding jejich většinovým akcionářem a nahradil tak Ministerstvo financí ČR. Ke konci roku 2012 vláda České republiky uložila Aeroholdingu připravit výběrové řízení pro vstup strategického investora do ČSA. Do března 2013 předložil závaznou nabídku pouze Korean Air. Za 44% podíl v ČSA zaplatil 67,5 milionu korun.
V roce 2005 společnost zformulovala svou vizi: "ČSA chtějí být moderním, dynamicky se rozvíjejícím, nákladově optimalizovaným leteckým přepravcem, agresivně využívajícím podnikatelské příležitosti v oboru svého podnikání." Daří se dopravci danou vizi plnit? Realita vyznívá poněkud jinak.
Budoucnost?
V současnosti společnost vysávají i leasingové splátky za letouny. Při jednom z rozhovorů s Miroslavem Kůlou mu byla položena otázka, co měl začít konat Lašák a jeho management při příchodu do ČSA na začátku roku 2006. Kůla odpověděl, že ze všeho nejdřív se měl začít zbavovat letadel na leasing. Jenže oni se začali zbavovat i letadel ve vlastnictví firmy. Většina "civilizovaných" leteckých společností má ve svém vlastnictví alespoň třetinu své flotily, další třetinu na finanční leasing a poslední třetinu na operativní leasing. To se však o ČSA říci nedá.
Od května 2013 se stal součástí flotily Airbus A330-300, který je pronajatý od Korean Air a létá pouze na jediné lince - do Soulu. Kdysi patřilo spojení do New Yorku mezi 10 nejsilnějších tratí ČSA, takže spojení na americký kontinent potenciál má, alespoň sezónní, což lze spatřit u Delta Air Lines nebo u Air Transat.
A složení flotily ČSA? Poměrně nevyhovující. Airbusy A320 tedy budou prodány. Ale jaká bude jejich náhrada? Na krátké tratě má ČSA turbovrtulové ATR-42 a ATR-72. Jenže dopravci zoufale chybí proudové letouny na delší, méně vytížené linky. Lufthansa má Embraery 190, taktéž KLM nebo Alitalia, LOT má flotilu složenou z velké části z Embraerů 190 a 170. Iberia má CRJ-900 nebo CRJ-1000, Air France je na tom podobně. Austrian Airlines má Fokkery 70 a 100, Swiss má BAe-146. Příští rok má však vstoupit do provozu zbrusu nový Bombardier CSeries 100 a 300. Těmi nahradi například Air Baltic své Boeingy 737-300/-500 a Swiss své BAe-146. Nové a úsporné stomístné letouny by byly ideální pro takového dopravce, jako je ČSA. V případě, že společnost nezařadí do své flotily CSeries nebo jemu podobný typ (mimochodem CSeries má objednané i Korean Air), nemůže ČSA se svými starými ATR konkurovat rychlejším a novějším Embraerům či Bombardierům.
České aerolinie byly silný dopravce, který se v dobách největší slávy velmi přibližoval nejen evropskému, ale také světovému standardu. České aerolinie provozovaly spoustu dálkových linek. Zaměstnanci firmy byli loajální, měli zkušenosti v oboru, letectví byla jejich srdeční záležitost, přispívali k prospěchu firmy, ne ke svému prospěchu. Prezidenti Jakubše a Kůla vybudovali konkurenceschopného národního leteckého dopravce, který byl znám po celém světě. Management by si měl uvědomit aspekty leteckého odvětví a řídit se takovými vzory jako jsou Swiss nebo Finnair. Potom budou ČSA opět reprezentovat Českou republiku v zahraničí důstojně.
Komentáře
Přehled komentářů
The team won 65 titles in national tournaments. To the list get add 34 first places in the Spain championship. Such achievements of other teams does not exist.Football clubs often become legends. Players dream to put on uniforms of their favorite squad. Number of fans increasing constantly. Leading teams support in region of presence and rest of the world. Matches attract millions of spectators. Introduce popular clubs from different regions of the planet.https://laureadiviaggio.com/2022/04/come-posso-aprire-un-conto-su-william-hill.htmlClub not once didn't drop from the Spanish championship. Independent researchers name Real Madrid the most expensive club in the on the planet. Indicative price at the time of study reached approximately US$4 billion.3. Settings for the game.
jurnal utilitas
(Josephordiz, 28. 5. 2022 12:56)
Jurnal Utilitas is a multi-disciplinary which has been established for the dissemination of state-of-the-art knowledge in the field of education, teaching, entrepreneurship, Administrative and management of education, administrative and management office, administrative and commercial management, economics of education, management, economics, accounting, Office administration, development, instruction, educational projects and innovations, learning methodologies and new technologies in education and learning.
universitas muhammadiyah
(Philliphet, 28. 5. 2022 12:15)
Universitas Muhammadiyah Prof. DR. HAMKA (selanjutnya disebut UHAMKA) merupakan salah satu perguruan tinggi swasta milik Persyarikatan Muhammadiyah yang berlokasi di Jakarta.
Sebagai salah satu amal usaha Muhammadiyah, UHAMKA adalah perguruan tinggi berakidah Islam yang bersumber pada Al Quran dan As-Sunah serta berasaskan Pancasila dan UUD 1945 yang melaksanakan tugas caturdharma Perguruan Tinggi Muhammadiyah, yaitu menyelenggarakan pembinaan ketakwaan dan keimanan kepada Allah SWT., pendidikan dan pengajaran, penelitian, dan pengabdian pada masyarakat menurut tuntunan Islam.
reduslim
(Alfredhep, 26. 5. 2022 22:10)
https://comeperdpeso.blogspot.com/2022/05/was-ist-der-effektivste-weg-um-gewicht.html
You have hit the mark.
(TommyKam, 22. 5. 2022 17:42)
Exclusive delirium, in my opinion
https://pineapplescum.com
https://amateurgirlsvideos.net
I consider, that you are not right. I am assured. I can prove it. Write to me in PM.
(TommyKam, 22. 5. 2022 17:41)
You are not right. I can defend the position. Write to me in PM, we will communicate.
https://hardcoremegasite.com
https://thesameguys.com
All above told the truth. Let's discuss this question.
(TommyKam, 22. 5. 2022 17:41)
Absolutely with you it agree. In it something is also to me it seems it is very excellent idea. Completely with you I will agree.
https://chat-gay.org
https://rentabilise-webmaster.com
SmuptAlbumeFlubsib
(Georgehok, 20. 5. 2022 11:13)
https://telegra.ph/Ava-Cowan-Nackt-Bilder-11-02
SmuptAlbumeFlubsib
(Byronbouct, 18. 5. 2022 12:16)
https://vk.com/@-187475439-havoc-hailey-pussy-porn
Academic writing from paragraph to essay
(Herbertguind, 17. 5. 2022 16:42)
Time you save. There's no need to search the Web and devote your efforts. You'll get the result and won't spend sleepless nights in front of PC. Professional approach. The workers of essay writing help will do everything flawlessly. The proper format, the correct spelling and grammar, arguments that might never come to your head, quotations and examples. Price. Most services are doing the perfect job for a relatively low amount of money. You don't have to worry about empty pockets, the cost is usually symbolic. Quality. An essay composed by a skilled writer with experience and degree would be way better than a piece of writing made by person who does it for the first time.
https://www.visitlewisfarms.com/profile/argument-essay-writing-svnds5w0mqe/profile
https://www.coralrestoration.org/profile/argumentative-essay-writing-bn4eg3sex/profile
https://www.raceofchampions.com/profile/10-steps-to-write-an-essay-3clma98d7ym/profile
https://www.coralrestoration.org/profile/argumentative-essay-writing-bn4eg3sex/profile
https://www.teamstepusa.org/profile/123-help-essay-writing-z68q2rjm/profile
https://www.artsandscraps.org/profile/10-steps-to-writing-an-essay-bvm8asw/profile
https://www.buc.edu/profile/5-paragraph-essay-writing-prompts-o4s0c2y1eo8/profile
https://www.raceofchampions.com/profile/academic-essay-writing-hq2c5c3/profile
https://www.dogwoodarts.com/profile/about-essay-writing-in-english-hgn0ugh/profile
https://www.bcsda.org.au/profile/123-help-essay-writing-l6gftc18/profile
https://www.shawl-anderson.org/profile/academic-essay-writing-service-oyzvf3t/profile
https://www.raceofchampions.com/profile/academic-paper-writing-q48m722/profile
https://www.lochielhouse.com.au/profile/academic-essay-writing-jobs-vyu57zl7/profile
https://www.coralrestoration.org/profile/abc-writing-paper-lmrt7un0i/profile
https://www.herefordrc.co.uk/profile/about-essay-writing-2acs45qwy3u/profile
https://biocoll.inhs.illinois.edu/portal/checklists/checklist.php?cl=1826&emode=1
https://prc-symbiota.tacc.utexas.edu/checklists/checklist.php?cl=1718&emode=1
https://prc-symbiota.tacc.utexas.edu/checklists/checklist.php?cl=1801&emode=1
https://p.teknik.io/ttbe6
https://symbiota.ccber.ucsb.edu/checklists/checklist.php?cl=963&emode=1
SmuptAlbumeFlubsib
(Brianproca, 15. 5. 2022 13:38)
https://vk.com/@-190586835-fucking-girls-from-the-back
kampus profetik
(AbdulAdhex, 15. 5. 2022 13:28)
A university that exemplifies a prophetic attitude
SmuptAlbumeFlubsib
(DanielInfow, 13. 5. 2022 19:12)
https://vk.com/@-187475439-girls-nexy-door-nude
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 39 | 40 | 41 | 42 | 43 | 44 | 45 | 46 | 47 | 48 | 49 | 50 | 51 | 52 | 53 | 54 | 55 | 56 | 57 | 58 | 59 | 60 | 61 | 62
Sporttoday
(BrinRus, 29. 5. 2022 4:37)